روش تنظیمات سئو در تنظیمات کلی جوملا Joomla

تنظیمات سئو در تنظیمات کلی جوملا Joomla :

برای دسترسی به تنظیمات سئو (Seo) در تنظیمات کلی جوملا ابتدا وارد پنل کاربری خود شوید، سپس از منوی بالایی پنل کاربری “سیستم” و سپس “تنظیمات کلی” را انتخاب کنید.

صفحه ای همانند تصویر زیر برایتان نمایش داده می شود.همان طور که مشاهده می کنید در سمت چپ صفحه مربوط به تنظیمات سئو (seo) است.

تنظیمات SEO : توصیه می کنم تنظیمات این قسمت را بدون مشاوره تغییر ندهید.تنها قسمتی که می توانید از اینجا تغییر دهید، نمایش/عدم نمایش عنوان (نام) وب سایت قبل و یا بعد عنوان صفحه است.

آدرس‌های بهینه برای موتورهای جستجو : با استفاده از این قسمت آدرس‌هایی که بسیار طولانی هستند و تفسیر آن بوسیله انسان و حتی موتورهای جستجو نیز دشوار است را می‌توان ساده‌تر کرد.

استفاده از mod_rewrite : هنگامی که این پارامتر روی بلی تعیین شده باشد تابع mod_rewrite آپاچی وب سرور index.php را از بخشی از آدرس سایت حذف می‌کند که این آدرس برای موتورهای جستجو نیز بهینه‌تر می‌باشد.

نکته: کاربران Apache قبل از اینکار می‌بایست فایل htaccess.txt را به .htaccess تبدیل کنند.

افزودن پسوند به آدرس‌ها : در صورتیکه این گزینه روی بلی قرار گیرد، جوملا یک پسوند .html به انتهای آدرس سایت اضافه می‌کند.

نام مستعار یونیکد : این گزینه بصورت پیش‌فرض روی خیر هست. هنگام ذخیره محتوا منو و هر آیتم دیگری چنانچه نام مستعار را وارد نکنید جوملا از تاریخ و زمان برای این فیلد استفاده می‌کند. چنانچه این گزینه را روی بلی قرار دهید از نام متسعار یونیکد زبان استفاده می‌کند.

نام سایت در عنوان صفحات : نمایش نام سایت در تمامی صفحات که بصورت پیش‌فرض روی خیر قرار دارد و شما می‌توانید این تنظیمات را تغییر داده و نام سایت را قبل یا بعد از عنوان صفحه قرار دهید.

برای آشنایی با  نحوه دسترسی به منوها در جوملا به لینک زیر مراجعه کنید :

دسترسی به منوها در جوملا Joomla

برای آشنایی با روش تنظیمات سایت در تنظیمات کلی جوملا به لینک زیر مراجعه کنید :

تنظیمات سایت در تنظیمات کلی جوملا Joomla

برای آشنایی با مفهوم تنظیمات کلی در جوملا لینک زیر را مشاهده کنید :

تنظیمات کلی در جوملا Joomla